måndag 28 maj 2007

Mjuk och go'

Hade en, i mitt tycke i alla fall, väldigt söt konversation med en äldre manlig patient idag. Jag hade följt honom till en undersökning och vi satt i väntrummet. Han hade varit lite sorgsen, så jag satt och höll honom i handen.

Pat: (samtidigt som han klappar mig på kinden)
Du är så mjuk och go'.
Jag: Tack så mycket.
Pat: (ser ut att tänka efter en stund)
Ska du gifta dig snart?
Jag: (skrattar, lite förvånad över den vändningen)
Nej, det har jag inga planer på.
Pat: Synd. (En stunds tystnad)
Jag hoppas verkligen att du får barn och familj.
Jag: Ja, det får vi hoppas!
Pat: Man ska inte överdriva, men jag tror att du skulle bli en fantastisk hustru och mor. (Klappar mig på kinden igen)
Jag: (ler) Tack så mycket.

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag kan förstå att han uppskattade dig

sara sa...

vis man det dar...vis man...

anna sa...

mycket vis! jag hoppas också verkligen du får barn och familj. snart helst. tills vidare får du gärna öva på att mamma mitt!

Anonym sa...

underbart!!! han kunde sina saker den mannen

fröken L sa...

Tack, vad söta ni är allihopa!

fru A: Ska bara bli läkare först, eller åtminstone komma in på programmet... Övar gärna på lilla fröken H under tiden!