söndag 27 maj 2007

Ännu en härlig helg!

Åh, vad det är skönt att vara ledig på helgen! Visserligen kan det vara bra att vara ledig mitt i veckan ibland, men det blir inte samma avslappnade ledighetskänsla.

After work i fredags med flera fröknar och herrar från jobbet. Vad kan jag säga, annat än att jag tycker att hela after work-konceptet är en fullkomligt fantastisk uppfinning!

På lördag förmiddag åkte fru A, herr M, lilla fröken H och jag till vår kusin, fröken S, som fyllde 30 år. Fröken S fick en gitarr och gitarrlektioner av farbröder, fastrar och kusiner - kul idé, tycker jag. Självklart var det en massa god mat och trevligt att träffa släkten!

På kvällen åt jag middag med fröken E (som blir fru E om exakt två veckor!) och fröken C på GH's sommarrestaurang. Fröken E gjorde en ganska tidig kväll, eftersom hon utöver sitt förestående bröllop även har en tenta att oroa sig för, men fröken C och jag blev kvar ganska länge och pratade stort och smått över våra glas med förfriskningar...

Idag har jag varit barnvakt åt lilla fröken H, så att herr M kunde få lite egentid nu när fru A har åkt till Florens. Vi gick ner på stan och strålade samman med en annan fröken L, och vi var även idag lite "Linné-kulturella", så tillvida att vi gick på 1700-talsmarknad vid S:t Erikstorg. Lilla fröken H var mycket förtjust i djuren och gjorde sitt bästa för att klättra in i inhägnaden med de små kaninerna samtidigt som hon konstaterade att "H**** vill in" och "H**** vill klappa". Hon sjöng även "Byssan Lull" för grisarna som helst ville sova i värmen... Världens sötaste barn!

2 kommentarer:

sara sa...

mmmmmmmmmmmhm.
later fint alltihop!

anna sa...

jag önskar jag var med!