onsdag 30 maj 2007

Klänningslycka!

Jag tror inte att det ordet finns med i SAOL, men alla som upplevt en desperation liknande den jag har känt under min jakt efter den perfekta klänningen till fröken E och herr R's bröllop nästa vecka vet vad den känslan innebär.

Började allvarligt misströsta efter att ha varit runt i alla affärer i hela stan och hade börjat planera in en Stockholmstripp, trots att jag egentligen inte alls har tid.

Men mamma, hon kan ge goda råd, hon!!! "Har du varit på Myrorna?" Nej, det hade jag ju faktiskt helt glömt bort, och vilken tur att jag gick dit, för där hängde den!

Gräsgrön, i ett tunt, chiffongliknande material och med ett diffust mönster i andra gröna toner. Lite puffärm, avskuren under bysten och med A-linjeformad kjol. Det låter nog flummigt, önskar att jag hade en digitalkamera så att jag kunde visa den. Jag ska knepa och knåpa lite med den så att jag får den precis som jag vill ha den, men den har fantastisk potential!

Tänk bara, tillsammans med högklackade guldsandaletter och guldclutch... Mmmm...

Bilduppdatering:























Uppdatering: Nu har jag knepat och knåpat lite med klänningen, så nu har den lite mer urringning! Ska bara jobba lite på min solbränna också...

3 kommentarer:

sara sa...

nu behover du bara askungen mossen...
"vi ska sy och vi ska sticka ska vi gora....."

lycka till....begagnade gods rules!

anna sa...

den måste jag komma upp och titta på ikväll. ska jag ta med kameran kanske?

fröken L sa...

Sara: Absolut, fynda vintage är fantastiskt!

fru A: Tänkte fota på lördag, men du får mer än gärna komma och titta!