onsdag 12 januari 2011

Dag sju

Min bästa vän.

Jag kan omöjligt välja bara en...

Bästa L. Vi klickade inte alls när vi träffades första gången, och det tog tid innan vi fann varandra. Men när det väl hände så var det med besked. Och sedan var hon en av de som stöttade mig när mitt hjärta var så brustet att det kändes som om hela jag skulle gå sönder. Vid det här laget känner vi varandra utan och innan, tillsammans har vi varit med om både ledsamma, roliga, galna och fantastiska saker. Det är verkligen en sådan välsignelse att hon finns.

Underbara E. Vi lärde känna varandra på gymnasiet och umgicks intensivt under de åren. Sedan var vi tidvis på olika platser och valde olika banor, och sågs därför inte så ofta. Men hon har alltid funnits där, och sedan några år är vi på samma bana. Hon vet precis hur jag fungerar och är så bra på att säga de saker jag behöver höra när livet inte går som man vill, kanske för att hon själv har upplevts svåra saker. Jag är så glad att denna kloka, modiga, starka och fantastiska människa finns i mitt liv.

Fina N. Kärlek vid första ögonkastet - det brukar vi säga om när vi träffades första gången. Vi hittade varandra när vi båda arbetade extra som undersköterskor på samma avdelning, och trots att det inte är så många år sedan vi lärde känna varandra känns det som om hon har varit min vän alltid. Jag tror att det beror mycket på att vi båda har vissa erfarenheter i bagaget som gör att vi känner igen oss i varandra och att vi tänker så lika i mångt och mycket. Nu är det vansinnigt svårt att tänka sig att en tid då vin inte kände varandra, jag tycker att jag liksom borde ha saknat henne innan jag lärde känna henne.

Jag älskar er!

Inga kommentarer: