fredag 24 oktober 2008

The House of Eliott

I morgon kväll är det fest! Temat är 20-tal och tyvärr vimlar det inte direkt av sådana klänningar i min garderob.

Men jag har en symaskin och jag kan sy (i alla fall hjälpligt), så jag köpte glatt en stuvbit svart velour och klippte till delar till min klänning. Trots att jag inte hade något mönster blev det riktigt bra, och jag var nöjd när jag sent i går provade den ihopnålade klänningen framför spegeln. Jag hade storstilade visioner, något i stil med de här fantastiska fröknarna. Men innan jag skulle sy ihop den i morse provade jag igen, och då hade klänningen plötsligt växt! Mina kunskaper som tillskärare var tydligen en aning bristfälliga... Efter en hel del trixande och fixande började jag bli rätt frustrerad, så det slutade med att jag åkte ner på stan och köpte en klänning.

Tillsammans med nätstumpor, fjädrar i håret och ett långt pärlhalsband samt en boa runt halsen kommer det nog bli bra.
Men inte riktigt så fint som jag hade drömt om.

PS. Om någon känner sig sugen på ett stort sjok svart velour vet ni var ni ska vända er...

4 kommentarer:

sarapirat sa...

men helt klart bäst att du försökte.
sy något annat utav velouren vetja!

Sara sa...

Åh vad roligt med 20-tals fest! Jag var ju också på sån fest förra lördagen och det var så häftigt att se alla i sina kläder. Hoppas ni hade en kul kväll! Får man se nån liten bild? ;)

Anna sa...

ååååh! jag formligen älskade det där programmet när det gick på tv!!!! tack för att du påminde mig!
skulle vilja se bilder på din outfit - älskar 20-tals kläder. har alltid drömt att få gå på fest i blank page med hårband och en svart klänning med fransar.

fröken L sa...

sara: Jo, det kan jag ju visserligen göra, men svart velour känns inte riktigt som min stil så där i vardagslag...

sara: Det var en fantastisk fest, tack! Jag hade tyvärr ingen kamera med, men ska se om jag kan jaga rätt på någon bild.

lilla mamman: Ja, jag blev så sugen på att se hela serien igen! Måste nog köpa den på DVD. Det var ju så otroligt vackra kläder, visst skulle det vara trevligt att klä sig så då och då...