lördag 26 juli 2008

Utmanad

Jag blev utmanad av Sara för ett tag sedan, nu tar jag mig samman och svarar!

Regler:
- Posta reglerna först.
- Svara på alla frågor.
- Skicka vidare utmaningen till andra bloggare.
- När du postat dina svar, berätta det för den som utmanade dig!

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag:

  • Läsa åtminstone ett kapitel i Biochemistry - omtentan närmar sig med stormsteg...
  • En power walk - men nu är det på tok för varmt.
  • Försöka få ordning på min stickning - jag stickade fel igår, och nu måste jag dra upp några varv.
  • Åka en sväng till loppisen och förhoppningsvis fynda lite.
  • Middag och utgång med fina vänner ikväll.

Vad gjorde du för 10 år sedan?

1998 hade jag precis tagit studenten, jobbade på ett demensboende under sommaren och spenderade en hel del tid i Skåne. Jag funderade väldigt mycket på vem jag var, vad jag skulle bli och vad jag skulle göra med mitt liv.

Ställen du bott på?

Kika här för svaren.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

  • Köpa en större lägenhet (om man är biljonär är det kanske snarare fråga om en våning?) och en sommarstuga.
  • Ta nästa plan till New York för att se lillasyster dansa i Central Park, och för att shoppa och uppleva staden. Sedan skulle jag se till att resa någonstans minst en gång i halvåret!
  • Köpa ny köksutrustning.
  • Ta ledigt resten av sommaren (och några veckor varje sommar under resten av utbildningen...).
  • Ge mer pengar till Läkare utan gränser.

Personer du vill veta mer om:

Mina vänner, både gamla och nya, vill jag alltid veta mer om!

Jag skickar utmaningen vidare till:

Tingeling, Emy, Nina och Lilla Mamman.

9 kommentarer:

Anonym sa...

hihi, vad busig du e :) har svarat på frågorna!
puss

Anonym sa...

kram emy

fröken L sa...

anonym/emy: Vad roligt, ska genast kika in och kolla! Förresten så trivs jag väldigt bra med den köksutrustning som P levererade från er - tack! Kram!

tingeling sa...

åh så roligt, svar kommer inom kort!
kram

fröken L sa...

tingeling: Det ser jag fram emot, kram!

tingeling sa...

it is done !!;)

fröken L sa...

tingeling: Roligt!

Anna sa...

sådärja! tack för en rolig utmaning!

fröken L sa...

lilla mamman: Kul! Och varsågod!