söndag 1 juli 2007

uppdatering

måste också matblogga lite. så här fina blev mina muffins som jag gjorde på midsommarafton innan megaförkylningen slog till. jag, H och L gick till Disagården för att dansa runt midsommarstången. det gick inte, det var fruktansvärt mycket folk. men vi hittade en plätt att sitta och fika på, H sprang sen omkring och dansade för sig själv, kom tillbaka och kramade oss och dansade iväg igen. hon berättade också att hon ville krama en okänd pojke, för oss, honom och hans mamma. han var inte så intresserad, men hans mamma fick prästkragarna vi plockat. mer bilder på flickr!





sedan snorade och hostade vi oss igenom helgen... jag och M fick i alla fall i oss lite sill och färsk potatis. och, allra viktigast, jordgubbar med vispgrädde. som sig bör regnade det en hel del. det gör det nu också, jag och H är ensamma i helgen och har umgåtts med vänner både borta och hemma. min kompis L med familj har flyttat in på granngatan, det är väldig trevligt! just nu sover H (med en bok över ansiktet) och jag försöker hinna plocka/städa/blogga/fixa... annars har veckan mest varit jobb, längtar så till semester om en vecka. men en utekväll också faktiskt! H var hos mormor och morfar, M jobbade, jag hade möte och trevlig italiensk middag med kollegor, sedan gick jag vidare till gamla /extra/jobbet och drack rosévin på uteserveringen med gamla kollegor. det var faktiskt alldeles underbart...

2 kommentarer:

sara sa...

antligen bilder!!!!! har vantat pa det ogonblicket...
ser ju riktigt fina ut, jag har svart for att lyckas med mina muffins, dom blir oftast sega och skrumpna... vilken smak???

fröken L sa...

Jag vill oxå ha en digitalkamera... :-(