tisdag 26 juni 2007

A trip down Memory Lane

Jag har varit på Bryggan tillsammans med några fröknar och herrar för att fira att några av dem har semester nu. Vissa andra får vänta fyra veckor till, men hänger inte läpp för det, jag är bara så lycklig över det faktum att jag ens får betald ledighet! Vilken ljuvlig lyx...

Hur som helt åt vi gott och myste, och sent på kvällen hamnade vi i en härlig nostalgidiskussion:

My Little Pony :: luktsudd :: Boktipset (ni na ni na ni na na...):: Game Boy :: Soda Streamers :: popcorn-maskiner :: gnuttar :: Ebba & Didrik (den går i repris nu, fröken S!) :: dubbelhopprep :: Twist (de där långa gummibanden som två personers ben höll ut medan man hoppade - vet inte hur jag ska förklara!):: gamla godingar i GB's sortiment :: kåldockor :: Häxkull :: lysmaskar. Det, och mycket annat, avhandlades!

4 kommentarer:

anna sa...

ni nästan åttitalister... annat var det på min tid! Drutten och Jena, Vilse i pannkakan... My Little Pony? Fnys!
Tänkte också på S när jag och H tittade på Ebba och Didrik i lördags, visst var du en trogen tittare då? I love you I love you I love you not just philosophically...

fröken L sa...

Jo, jag gillade ju Ebba & Didrik skarpt! Vill minnas att jag tyckte att de svart-vita outfits som de coola tjejerna i serien hade var supersnygga...

sara sa...

OH MILDA MAKARONER>>>>> finns det nagon som vill spela in e och d at mig? jag ar redo att betala en arm och ett ben!

fröken L sa...

sara: Kolla på www.svt.se - tror att man kan se serien där också, annars finns den numera på DVD.