tisdag 26 juni 2007

Sommarplågor?

Jag skulle egentligen åkt till Stockholm tillsammans med några söta fröknar idag för att gå på premiären, men istället har jag legat för ankar i soffan, fullkomligt golvad av ett ilsket förkylningsvirus och nattjobb... Så jag får väl se det på TV istället, antar jag.

Envis förkylning samt Allsång på Skansen och Morden i Midsomer på SVT, det är säkra sommartecken, det!

Ett annat säkert tecken är sommarpockets, och när jag var på stan igår inhandlade jag årets första skörd. Jag gillar "ta fyra - betala för tre"-konceptet!

Uppdatering: Försökte lägga upp bilder på mina inköp, men det blev bara grynigt, stort och konstigt... Någon som kan tipsa om hur man gör för att det inte ska bli så?

De här fyra blev det i alla fall:
Mandelplockerskan - Simonetta Angello Hornby
Män som hatar kvinnor - Stieg Larsson (jag kan vara den enda personen i Sverige som inte har läst den, nu var det dags...)
Tidsresenärens hustru - Audrey Niffenegger (ville egentligen läsa den på engelska, men den var slut)
Kalifens hus - ett år i Casablanca - Tahir Shah
LundeQ hade lagerrensning och reade även inbundna böcker, så för 39:- (!) fick jag ytterligare en bonusbok:
Dansare - Colum McCann

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag med! Böcker det är livet det. Sommartid ute i skuggan med en kall cola brevid sig. På vintern i soffan med en filt på sig och en kopp te. Åh...

fröken L sa...

Ja, det är mysigt, härligt, underbart!!!

anna sa...

vilka blev det då? det kanske är vi som smittat dig...

fröken L sa...

Fru A: Har uppdaterat lite, så nu kan du se vad jag köpt! Vet inte vem som smittat mig, känns som om alla är förkylda just nu...

anna sa...

men vi HAR ju Män som hatar...!

fröken L sa...

fru A: Ja, just, ja... Det hade jag helt glömt... Så tokigt!

sara sa...

ah....trevligt med ny lektyr. gjorde sjalv nagra inkop pa flygplatsen. samma deal, fyra for tre.

fröken L sa...

sara: Nya böcker är ALLTID trevligt!