tisdag 1 maj 2007

Sköna maj, välkommen!

Faktiskt så var jag lite studentikos igår i alla fall!

Efter grillning hemma hos fröken T tog vi oss nämligen till Carolina Rediviva för att delta i mösspåtagningen, vilket jag inte tror att jag har gjort tidigare. Eventuellt som barn någon gång, men sedan jag började plugga har jag nog oftast befunnit mig på nationen indränkt i bubbel vid den tidpunkten... Efteråt satte vi oss i slottsbacken och åt efterrätt (samtidigt som vuxenpoängen tickade in!) och det var väldigt mysigt, dessutom var vädret faktiskt över förväntan.

På kvällen bar det av hem till fröken B och herr M i Stockholm för ytterligare grillning och fest. Planen var att vi skulle gå ut efteråt, men kön utanför Lemon Bar på Kungsholmen stod i princip stilla och det hade vi inte riktigt tålamod med, så då åkte vi hem. Men trots den lilla missräkningen var jag väldigt nöjd med min kväll!

Idag har jag fikat och strosat med en annan fröken L som var på besök över Valborg från Göteborg. Det var tyvärr alldeles för länge sedan jag träffade henne senast, så därför var det extra roligt att hinna umgås och skvallra lite!

Nu borde jag väl ta itu med min deklaration...

Inga kommentarer: