onsdag 8 juni 2011

Resa i tiden

Till Madickens dagar.

Det känns som om det var lättare då.
När livet kretsade kring det som hände i byn. När människorna i ens omedelbara närhet utgjorde samhället. När nyheterna färdades i en maklig fart. När det inte ständigt kom nya rön som omkullkastade de gamla.

Troligen är det en romantisk föreställning som har föga att göra med den verklighet människorna då levde i.
Och jag passar trots allt förmodligen bäst i den verklighet jag lever i.
Men det känns skönt att få drömma sig bort ett tag.

3 kommentarer:

sarapirat sa...

det är så fint där...
hittade du några planscher?
vissa saker var nog lättare på den tiden. det tror jag bestämt. men knappast allt.

Anonym sa...

väldigt fina bilder... inger lugn och dokumenterar sommaren när den är som bäst...

fröken L sa...

sarapirat: Ja, det är verkligen fint! Det var länge sedan jag var inne, så det var en upplevelse. Hittade en granplansch till mamma och ordplanscher till mig!
Nej, det tror jag också...

Anonym: Tack för det!