tisdag 3 maj 2011

O hur härligt majsol ler...

Tyvärr var det dåligt med solsken och värme första maj,
men en mysig utflykt hade vi i alla fall, lilla fröken och jag!
Men åh, vad jag hade dåligt samvete över den lille killen som var besviken över att inte få följa med...

Moster frös dock väldigt mycket, men fick så klart skylla sig själv.
Det är bara för att du inte har överdragsbyxor.
Det ska man ha när det är kallt.

H var fascinerad av hästarna, särskilt när de hoppade.
Men hon ville minsann inte rida själv.
Först när vi kom hem förstod jag att det var för
att hon trodde att hon då skulle bli tvungen att uppträda...

Men hon var nöjd och belåten ändå.

2 kommentarer:

Anna sa...

åh hästar!
Alice ska börja på rid-lekis till hösten :)

fröken L sa...

Det låter ju alldeles fantastiskt! Vad mysigt...
Det var alldeles för länge sedan jag red själv - det måste jag åtgärda!