onsdag 11 februari 2009

Ömhudad

Äntligen lyckades jag få tid att gå på ansiktsbehandling (tack mamma och pappa!).
Efter en ofattbart tråkig föreläsning var det ljuvligt att bli inbäddad och ompysslad, jag kunde verkligen känna hur stressen och frustrationen rann av mig.

Tunn, ömtålig och väldigt torr hy.
Så löd hudterapeutens omdöme efter en och en halv timmes behandling.

Oj då. Jag som har levt i tron att jag har fet och tålig hy, och som har köpt produkter därefter, drabbades av känslan av att jag har misshandlat mina stackars hudceller.
Men jag köpte raskt en hiskligt dyr produkt och blev dessutom försedd med diverse prover, så nu ska här bli bot och bättring.

3 kommentarer:

sarapirat sa...

hm, ja, man går ju omkring med många vanföreställningar har i livet. heter det så? saker man får för sig, någonstans, någongång...

Anonym sa...

vad härligt för dig!!! underbart att pyssla om sig lite! en stor alla hjärtans kram till dig!!! puss emy

fröken L sa...

sarapirat: Dessvärre är det väl så...

Emy: Ja, det var det verkligen! Kram och puss tillbaka, hoppas du hade en fin Alla hjärtans!