lördag 28 februari 2009

Åtta värdelösa fakta

Jag har blivit utmanad av storasyster!

Regler: bloggaren skriver 8 fakta/(o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/(o)vanor. I slutet av inlägget skriver du 8 personer som du utmanar.

Jag har svårt för att blanda olika typer av glassmaker när jag äter kulglass.
Antingen blandar jag choklad- och kaffesmaker eller frukt och bär. Jordgubbsglass tillsammans med caffe latte-glass fungerar till exempel icke!

Jag hänger mina kläder efter färg och med galgarna vända åt samma håll.
En arbetsskada från min tid som säljare i en klädbutik, måhända.

Jag sitter inne med oroväckande stora kunskaper om medlemmarna i de europeiska kungahusen.

Jag tycker att duvor är fullkomligt vidriga, som flygande råttor ungefär.

Jag drabbas av märkliga cravings när jag är PMS-ig. Gröna ärtor som jag äter ur en skål utan något annat till än riven parmesanost. Hemmagjort potatismos, med riven muskotnöt i, med köttfärsbiffar till. Och choklad och Ben & Jerry's-glass i alla former, så klart...

Jag bryter alltid ryggen på pocketböcker, för jag tycker att det ska synas och kännas att de är lästa.

Jag när drömmar om att vara en riktig husmor som alltid har sju sorters kakor i frysen att ta fram när det kommer besök, precis som mormor.
Men så inser jag att jag, till skillnad från henne, aldrig skulle kunna låta bli att äta kakor varje dag om ett sådant förråd vore verklighet.

Jag sjunger gärna i duschen...


Härmed utmanar jag inte 8 personer, men väl: Emy, Kristina, Lilla mamman, mrs. McGlaun och Sara.

4 kommentarer:

sarapirat sa...

det är himla kul att läsa sånna här listor tycker jag! massor med grejer man faktiskt inte vet...

fröken L sa...

Och jag som trodde att du nog visste det allra mesta!

Anna sa...

oh, utmaning!
jag skall ta mig an den snarast.
roligt med glassen tycker jag - jag är precis tvärtom!!

fröken L sa...

lilla mamman: Mycket intressant... Vi borde ordna en glassätarträff!