söndag 14 december 2008

En lista till

Utmanad från två håll:

8 favoritprogram:

8 saker jag gjorde igår:
  • Skrev tentan!
  • Efter att ha skrivit i sex timmar kollapsade jag i soffan och...
  • ...drack glögg och åt pepparkakor och...
  • ...pratade i telefon gånger flera och...
  • ...tittade på TV och...
  • ...sov en stund och...
  • ...orkade inte åka till Stockholm som planerat men...
  • ...var på en trevlig middag med fina vänner i Uppsala i stället.

8 saker jag ser fram emot:
  • London!
  • Utflykt till Junibacken med lilla fröken H på torsdag.
  • Ansiktsbehandling och massage någon gång under veckan.
  • Nyklippt hår.
  • Ledighet!
  • Julen.
  • Nytt år och nystart.
  • Klinikplaceringar, visserligen först till hösten, men ändå...

8 favoritrestauranger (och precis som syster blir jag lite nostalgisk...):
  • Restaurangen som käre svåger drev med sin kollega, synd att den inte finns längre...
  • Nationen, för alla goda vänner och roliga händelser i köket.
  • Lingon, gott och mysigt, speciellt på sommaren då man sitter ute vid ån.
  • Ekocaféet, mitt favoritlunchställe i Uppsala som även har tapaskvällar.
  • Pane e Vino, hyggelig italiensk restaurang i Odense.
  • Froggy's Café, ett annat favorithak från min tid i Danmark. Eftersom det var både restaurang, bar och café i ett innebar det att man kunde gå dit och fika efter sena bion, vilket jag gillade skarpt!
  • Dudok, var där några gånger när vi hälsade på lillasyster som då bodde i Rotterdam och jag gillade verkligen det stället. Kanske främst för lokalens skull, kan inte minnas vad vi åt där?
  • Enchant, härligt ställe i Bangkok, med inslag av både det thailändska och det franska köket, fin inredning och superb brunch.

8 saker på min önskelista:
  • Hälsa och lycka till alla nära och kära.
  • Lillasyster på hemmaplan. Snart!
  • Bra, självklar och okrånglig kärlek.
  • Godkänd tenta.
  • En String-hylla.
  • Bruna skinnstövlar.
  • En elvisp, så jag kan slänga ut min gamla.
  • Ett härligt, roligt, glatt, spännande 2009.

Någon som känner sig manad att skriva listor?

2 kommentarer:

sarapirat sa...

enchant....synd att han var tvungen att stänga.
jag försökte komma på 8 program jag gillar, men icke, och inser hur ute jag är från tv världen.

fröken L sa...

Aj, då! Jag som tänkte att dit vill jag gå om (när) jag kommer till Bangkok igen...
Jag tror att det är sunt att inte se så mycket på TV, men så tänker jag att jämfört med många andra beroenden är det ändå helt OK!