söndag 5 oktober 2008

Man kan ju alltid önska

Tänk vad det vore skönt om dygnet hade mer än 24 timmar, veckan mer än 7 dagar och om jag hade outtömliga energireserver!

Den här kursen är den roligaste och mest intressanta hittills, men jag kan inte förneka att den samtidigt är otroligt slitig.
Långa dagar i skolan och plugg även på helgerna känns helt ofrånkomligt. Det gör dessvärre att en hel del saker som jag vill och borde göra får stå åt sidan.
Och om igen kommer jag på mig själv med att tänka att efter tentan, då ska jag...

...skriva det där mailet.
...ringa det där samtalet.
...ta tag i mitt länge uppskjutna projekt.
...planera den där festen.
...fixa till bloggen.
...städa ur mitt förråd.
...läsa den där boken.
...börja på den nya stickningen.

Listan kan göras lång.

3 kommentarer:

sarapirat sa...

vad läser ni nu?

sarapirat sa...

och hur går det med det gamla stick projektet??? :)

fröken L sa...

Kursen heter Neural reglering och rörelse, vilket innebär neurologi, neuroanatomi och rörelseapparatens anatomi i kopiösa mängder!

Vad gäller det gamla stickprojektet ligger det dessvärre på is, som så mycket annat just nu... Den som väntar på något gott?...