lördag 12 juli 2008

Sånt som gör mig trött

Dagpass från kl 06.45 till 15.00. 4 i personalen som tog hand om 22 patienter.

Jag orkade inte ens gå och shoppa när jag väl hade slutat, och då är det illa.

Nu måste jag sova lite om det ska finnas någon som helst chans att jag ska orka med trevligheter som grillning och utgång i kväll.
Risken är så klart att jag inte vaknar förrän i morgon bitti, men det är en risk jag måste ta.

Vid det här laget klarar jag inte av att hålla ögonen öppna så värst mycket längre...

4 kommentarer:

Anna sa...

inget kan göra en så trött som patienter... jo, kanske möjligtvis ens egna barn...
hoppas att du orkade pallra dig iväg och ha lite trevligt.
kram

anna sa...

jag vet ju att du pallrade dig iväg och hoppas med att det blev trevligt! blev det utgång?

Anonym sa...

Jag sov när du ringde. Hoppas du har det trevligt ikväll/natt!!
Själv har jag ju två dagars återhämtning från jobbet och det enda jag orkar är att äta, sova och sitta vid internet. Galet!!
/Nina

fröken L sa...

lilla mamman: Ja, patienter, fast kanske främst känslan av otillräcklighet när man inte hinner med dem så som man vill... Men jag kan livligt föreställa mig hur trött ens barn kan göra en!
Och jag kom iväg, det var toppen, tack!
Kram

fru a: Jo, utgång blev det, trots att jag nog hade lagt ner tanken på det. Men tydligen var jag inte så svårövertalad när det kom till kritan!...

anonym/nina: Det var så kul, nästa gång måste du hänga på! Men jag förstår att du vill ta det lugnt, och det har du verkligen gjort dig förtjänt av.