onsdag 25 juni 2008

Sommarprat

Om jag någonsin skulle bli tillfrågad om att vara sommarvärd i P1 så skulle jag spela den här. Och den här och den här. Och så klart den här.

Det känns som att det enklaste vore att välja ut musiken. Desto svårare att komma på bra saker att prata om.

Men jag antar att jag skulle prata om hur lång och krånglig vägen till läkarprogrammet kan vara. Och om vilka lustiga förväntningar omgivningen ibland har på mig som läkarstudent. Antingen tycks de tro att jag, som har läst ett ynka år av en fem och ett halvt år lång utbildning, ska kunna stå till svars för vad de tycker är fel med den svenska sjukvården i allmänhet och dess läkare i synnerhet. Alternativt förväntas jag kunna ställa både diagnos och ordinera behandling av diverse åkommor. Fast det sistnämnda är ju onekligen lite smickrande...

Och så skulle jag prata om det terapeutiska värdet i att rensa ogräs då man är arg, besviken och ledsen.

2 kommentarer:

sara sa...

bara en massa manliga artister... vilka kvinnliga skulle du spela?

fröken L sa...

Ja, det var så sant... Tänkte inte ens på det! Miss Li, Sahara Hotnights, Madonna och Nina Simone till att börja med.