måndag 17 mars 2008

Måndag

Jag har varit lite ofokuserad den sista veckan, därav min bloggfrånvaro.

Tack och lov räckte det lilla fokus jag faktiskt k u n d e uppbåda till att klara mikroskoperingsduggan galant! Jag är enormt lättad, trots att jag knappt hade hunnit börja stressa upp mig den här gången...

Annars har vi gått in i en betydligt mycket roligare del av kursen; anatomi, embryologi och teratologi. Vad sägs till exempel om artiklar som Anatomy of the clitoris och The G-spot: A modern gynecologic myth, eller det faktum att jag fick klippa av en navelsträng i fredags?!

5 kommentarer:

anna sa...

fick du klippa av en navelsträng!?! har ni redan hunnit till förlossningen? grattis till duggan!

fröken L sa...

Jo, men visst! Inte så mycket förlossning för vår del, tyvärr, men däremot demonstration av (som vår professor nöjt konstaterade) dagsfärska moderkakor...

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
anna sa...

frkn l: blä... jag hoppas de frågar först innan de låter ett gäng blodtörstiga med stud sätta tänderna (bildligt talat) i ens moderkaka. men det gör de nog inte?

fröken L sa...

Tveksamt, det räknas nog snarare som medicinskt avfall än som ett organ... Men du föder ju när vi har sommarlov, så du kan nog gå lugn! ;-)