onsdag 6 februari 2008

Ljuset i tunneln

Jag ser fram emot att göra en massa saker som jag inte hinner eller orkar just nu i tentapluggstider, som att...

... åka ut på landet. För att rida, gå på loppis, träffa farmor och mysa hemma hos mamma och pappa.

... få vara lite kreativ och skapa något med händerna. Det riktigt kliar i fingrarna efter att få slutföra lillasysters försenade födelsedagspresent eller tavlan till köket som jag går och klurar på.

... umgås med lilla fröken H. Hon växer så fort att jag knappt hänger med. Det är fantastiskt att en så liten människa redan är en helt egen person, som gör och säger så mycket otroliga (och roliga!) saker.

... åka till Stockholm en dag eller helg för att träffa fina vänner som jag inte längre hinner träffa så ofta som jag skulle vilja. Kanske shoppa lite också...

... ta en lång sovmorgon, äta frukost i sängen och läsa ut min bok som jag har fått lägga åt sidan den här veckan.

... laga mat tillsammans med människor jag tycker mycket om, prata strunt, dricka vin och sedan gå ut och dansa tills fötterna gör ont.

... fika i flera timmar utan att vara omgiven av uppslagna kompendier, böcker och anteckningsblock.


Snart!

5 kommentarer:

anna sa...

och allt detta kommer att hinnas med! plugga nu!

Lindsay sa...

Hur lägger man upp länkade sidor?

Anonym sa...

Ja, allt det där låter underbart!! Se till att ha en kväll ledig för mig och maken när vi kommer i sommar bara!!

sara sa...

nar ar tentan??? lycka till!
kramkramkram

fröken L sa...

fru a: Jag jobbar på det...

lindsay: Jag kan visa dig, det är nog enklast. Efter tentan...

mrs mglaun: Självklart, det vill jag inte missa!!!

sara: Lördag kl nio. Tack och kramkramkram tillbaka!