söndag 20 januari 2008

Solig söndag

Vilken känsla det var att vakna till strålande solsken i morse! Det var alldeles för länge sedan himlen var blå och nästan molnfri, och långpromenaden mitt på dagen gav riktiga vårkänslor.

Sol som n ä s t a n lämnade lite värme på kinderna :: torr asfalt :: fågelkvitter :: många söndagsflanerare ute kring högarna :: att tycka att det var för varmt med yllevantarna som mormor har stickat.

Det är kanske dömt att misslyckas att börja drömma om vår och värme redan i mitten på januari, men jag passar på att njuta så länge föraningarna håller i sig.

3 kommentarer:

Sara sa...

Ja det har verkligen varit en härlig dag! Jag längtar till våren...

Du har förresten en utmaning hos mig :)

anna sa...

ja, bäst att passa på för det kommer säkert att vara vargavinter i mars...

fröken L sa...

sara: Ja, det ska bli härligt! Tack för utmaningen, återkommer så fort jag kommit på en film på "J"! Just nu står det stilla...

fru a: Hoppas inte det!