fredag 5 oktober 2007

Underbart

Jag träffade idag en äldre manlig patient och hans fru. Hon var bekymrad över hur hon såg ut i håret, och ojade sig lite över detta, varpå han vänder sig till henne och säger:

Men du är ändå det vackraste som finns!

Lite senare hör jag honom säga, samtidigt som han sitter och smeker hennes hand och tittar på henne med all världens kärlek i ögonen:

Jag blir dubbelt så frisk när du är här!

Det var så otroligt fint och rörande, och jag kände att så där vill jag också ha det när jag nått den åldern.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, absolut!
Han har nog rätt ändå, jag tror också att med kärlek känner man sig friskare. Vilken gullig man!

anna sa...

vad fint. så vill jag med ha det, alltid!

fröken L sa...

mrs. mcglaun: Ja, verkligen!!!

fru a: Alltid, och nu, helst!... ;-)

Kerstin sa...

Åh, så gulligt...

fröken L sa...

kerstin: Ja, det var det verkligen, kan inte sluta tänka på det!