måndag 22 oktober 2007

Knep & knåp

Idag har vi börjat en ny kurs som heter Kommunikation, nerver och psyke (den går även under förkortningen KNEP...), och det känns så otroligt spännande! Det är dels mycket anatomi, så klart, men även föreläsningar om smärta, minne och språk. Dessutom ska vi få titta på en riktig hjärna!

Jag, och flera med mig, fick lite nystartskänsla i och med den nya kursen. Nu ska vi bli riktigt duktiga och disciplinerade studenter, ungefär... Vi har suttit och pluggat tillsammans under eftermiddagen, och jag ska försöka läsa lite till om autonoma nervsystemet innan jag avslutar för dagen.

Sedan blir det knep och knåp i form av stickning framför Cityakuten!

4 kommentarer:

sara sa...

vad har du for stick projekt pagaende just nu???? du verkar hinna sticka en hel del, jag hoppas pa mjuka julklappar i ar... :)

fröken L sa...

Världens längsta halsduk, som aldrig vill bli färdig... Om den blir det är chansen/risken stor att det blir mjuka paket! Några önskemål?

anna sa...

åh jag saknar Cityakuten...

fröken L sa...

En ER-date hemma hos mig nästa vecka kanske?