måndag 27 augusti 2007

Fördomsfull?

Första skoldagen innebar, bland mycket annat, att vi fick göra en liten lära känna varandra-övning som gick ut på att lista (snälla) fördomar om varandra. Det här är vad mina nya basgruppskompisar tror och tycker om mig:

Fröken L...

- älskar att laga mat, om studentbudgeten hade tillåtit hade hon lagat tre-rätters varje dag.

- är ordningssam och stimulerar andra.

- gillar utländsk mat och Eurovision Song Contest.

- tycker om att dansa.


- gillar Extreme Home Makeover.

- är en hästtjej.

- är intresserad av inredning.

- gillar fisk bättre än kött.

- är helglad!

Bortsett från det där med Extreme Home Makeover och att jag skulle vilja (orka!) laga tre-rätters varje dag så stämmer det nog ganska bra, tycker jag!

3 kommentarer:

anna sa...

huvudet på spiken tycker jag. du kan få komma och laga trerätters till oss... kul övning! verkar det vara en bra basgrupp?

Sara sa...

Kul att höra lite om de första dagarna. Förstår att det är mycket nytt nu så här i början - en spännande tid!

fröken L sa...

fru a: Jo, det var en kul övning och basgruppen känns bra!
Tre- rätters får nog vänta lite, men snart så!

sara: Ja, det är mycket nytt, och spännande!