torsdag 3 maj 2007

Projekt: balkong

Idag har jag "pimpat" min balkong lite! Pappa var så snäll och ställde upp som chaufför så att jag kunde köpa fina zinkblomlådor och rosa pelargoner (ja, jag är insnöad på lindblomsgrönt och hallonsorbetrosa - det är ju så fint till mormors mattor!), så nu börjar det ta sig en aning.

Nu saknas bara något för golvet, som de här t.ex., sköna kuddar till min shabby chic-balkongmöbel, lite myspysbelysning i form av några fina ljuslyktor och gosiga filtar. Jag har även spanat in en grön plastgroda på Åhléns som skulle göra sig alldeles förträffligt där! Jag skulle vilja plantera någon slags klängväxt som kan täcka avdelaren mot grannens balkong också. Något fint i crèmefärgat, kanske?...

Uppdatering: har hittat en fin balkongmöbel på Åhléns som går under det charmiga namnet Smultron! Om den fanns i vitt (och var en aning billigare) skulle den vara ett perfekt alternativ den dag min patinerade grupp inte vill vara med längre...

2 kommentarer:

anna sa...

Jag får komma och fota så vi kan lägga upp bilder!

fröken L sa...

Absolut! Måste bara bli färdig med resten först!...