söndag 6 maj 2007

Härlig helg

Efter min sagolikt sköna sovmorgon igår blev det fika med fröken N. Ute i solen var planen, men det blåste så mycket att det blev inomhus. Hursomhelst väldigt trevligt!

Lördagskvällen bjöd på avslappnat mys tillsammans med fru A och lilla fröken H - perfekt efter några intensiva dagar på jobbet! Först middag, och när lilla fröken somnat blev det SATC-maraton (de allra sista skälvande och fullkomligt underbara avsnitten!) och bubbel, visst låter det underbart?

Det slutade med att jag sov över, för det blev ju aningens sent, och idag har vi promenerat till lekplatsen, ätit god mat och njutit i solen. Lilla fröken H har lärt sig att säga "tackar för det" till mammas, pappas och mosters stora förtjusning! Det blev också hennes avskedshälsning till mig när jag åkte hem och sedan stod hon med näsan tryckt mot fönstret och vinkade. Ljuvliga, underbara unge!

Väl hemma har jag varit på en timmes power walk ut till Gamla Uppsala högar, stretchat, duschat och sedan börjat klura lite på semesterplaner (vad tror du om det här, fröken S?).

Men nu är min härliga helg snart slut, imorgon är det jobb igen (vilket också kan vara ganska härligt!...). Ska försöka sova tidigt för en gångs skull eftersom kommande vecka nog blir lika intensiv som föregående. Sexton patienter in imorgon...

God natt!

1 kommentar:

sara sa...

ah, jag vill oxa se satc!!! men nu nar jag tanker pa det sa skulle jag foredra ett party of five marathon. fru a, har du kvar videobanden?????