tisdag 24 april 2007

Välkommen hem, lilla ThinkPad!

Har fått (i alla fall på långlån) pappas "gamla" jobb-laptop eftersom han har blivit uppgraderad, så numera kan jag sitta i hemmets trygga vrå och blogga! Kan bli farligt...

Bortsett från att blogga i lugn och ro har jag även hunnit med att snoka rätt på två favoritlåtar som jag och fru A har letat länge efter: Somewhere Over the Rainbow/What a Wonderful World med Israel Kamakawiwo'ole och La Belle et Le Bad Boy med MC Solaar. Håll tillgodo! Och ja, patetisk SATC-junkie som jag är, så går länken till ett klipp från det sista avsnittet i serien där den sistnämnda låten spelas samtidigt som Carrie springer på Paris' gator...

Apropå SATC, den stora frågan så här dags är huruvida jag ska vara en duktig fröken och krypa (klättra!) till sängs eller sitta uppe och se en repris?

2 kommentarer:

sara sa...

sa du har blivit med laptop. visst ar de skoj???

har jag spelat den versionen for dig? fanns inte den med pa en utav skivorna jag gav dig nagon gang? jag har namligen den laten, och den brukade vara the soundtrack of my life for tva ar sedan...fin, jattefin...

fröken L sa...

Det är fantastiskt med laptop!!! Vanebildande...

Nej, jag hörde den låten första gången i "ER"-avsnittet där dr Green dör och sedan i någon annan serie. Har letat efter den länge! Du får gärna bränna en skiva åt mig igen, gillar min "Happy Songs" skarpt!